Jangan Takut Beradsense

Jangan Takut Beradsense dari Cybercafe Seharian team tawau bloggers berkelah dan membuat liputan Auto show, aku bersama Adry, Maya, Sankai telah meliput perjalanan Auto Show anjuran Impact Zone, selanjutnya menuju Taman Perkelahan Taman Bukit Tawa=Table ,orang dulu-dulu panggil sampai sekarang...di table rakan-rakan lain telah demam dalam sungai dan sebahagian mula mengasap sayap, hingga matahari pun mula miring ke barat daya, kami sembang sore di hadapan sayap yang gemuk serta mee goreng yang tak terhabiskan, mereka sentuh tentang adsense..hehe..lagi-lagi alien google yang satu ni."

Ada perkara yang perlu aku kongsikan sedikit sebanyak, untuk mengelak iklan adsense terklik di cyber-cyber dalam kawasan, area atau komputer pribadi anda sendiri, sama ada oleh anda atau mereka yang berniat jahat-dengki dan irihati..ini mungkin boleh membantu anda.

1. Jika anda ingin melawat blog anda yang menampilkan iklan adsense, jangan redirect atau menaipkan langsung url blog anda di browser.
2. Masuk dari link blog yang tidak menampilkan iklan adsense" boleh faham kan!!biar jimat masa aku
3. Jangan Log In dalam akaun adsense anda kemudian melakukan klik "haram" (boleh faham jugak kan)
4. Buat adsense dengan prinsip "BIAR LAMABAT ASAL SELAMAT" hari ini kosong tahun depan 1000 itu dipandang megah oleh google
5. Pastikan blog anda friendly search engine dan mengurangkan widget-widget dari laman-laman sosial yang membekalkan anda pelbagai sampah script untuk keuntungan mereka,' sama ada mencuri keyword blog anda, atau mengambil kesempatan popup yang di hiddenkan dalam scrip widget percuma mereka.
6. Jika anada beradsense menggunakan Cybercafe, komputer kawan, atau sejantina dengannya...anda harus berhati-hati...namun kini tidak perlu lagi takut menghadapi semua itu...buatlah adsense dimana sahaja cyber yang anda mahu setelah menerapkan langkah-langkah berikut dalam blog adsense anda.

Untuk menghindari hal tersebut ada dua cara yaitu yang pertama dengan mengalihkan /meredirect ke blog/web lain yang tidak ada adsensenya. caranya silahkan langsung baca di "adsense dari warnet? Siapa Takut!(bag 1)". Cara yang kedua adalah dengan menyembunyikan iklan adsense kita jika IP address user sama dengan IP address yang kita pakai. Seperti pada artikel yang pertama, cara ini saya dapatkan dari forum jumatan.com. caranya adalah sebagai berikut: Sebelumnya masuk menu Edit HTML dulu, kemudian langkah pertama tambahkan kode berikut dibawah tag Langkah kedua tambahkan kode berikut di bawah tag Langkah yang ketiga tambahkan kode berikut di bawah tag IP address anda isi dengan dengan IP Address yang anda pakai buat aktifitas adsense. id tempat naruh adsense adalah nama id tempat anda meletakkan kode script adsensenya, misalkan tempat meletakkannya di widget "id='HTML2' locked='false' title='Sponsor' type='HTML'", maka anda id nya di tulis HTML2. Kemudian setelah itu anda save template, lihat hasilnya. Iklan anda akan menghilang!!!! post signature

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Cara Hack Chip Poker Terbaru

RUMAH BUDAYA SULAWESI TENGGARA

Sejarah Negeri Wuna