Bangun $$ Tidur $$ Makan $$

Translate this page >

Sebuah pengalaman unik ketika pertama kali aku menyatakan kepada seseorang tentang mencari duit di internet lebih setahun yang lalu."Ketika itu saya menghampiri seseorang di sebuah cyber cafe yang sedang mengakses akaunya dalam salah satu program saham internet yang di ikutinya. Aku sempat menerangkan bahawa cara itu adalah hal yang salah,. Ujungnya dia malah introduce aku untuk jadi downline, aku selamba saja dan aku bilang ' aku tidak mau banyak bermimpi.
Ketika aku memperkenalkan sebuah program yang tidak menjahanamkan orang lain, dengan sinis dia menyatakan' itu tidak ada lesen ,tidak ada bukti dan bla..bla..." aku diam' maklum saja dia seorang pegawai kerajaan nampak gayanya.
Akhirnya program-program internet itu di mansuhkan kerana menyalahi undang-undang dan banyak menjahanamkan ramai orang.

Pengalaman unik lainya juga adalah ketika ingin meminjam alamat seorang kawan untuk di jadikan pelabuhan cheque adsense aku, dia dan keluarganya dengan nada sinis bilang 'jangan macam-macam kau wis, nanti di tangkap' kami ndak mau... kalo kerja yang sah-sah aja wis' ada juga cakap' ahh..jangan banyak tengok wayang bah wis. Malah rakan saya juga bilang' baguslah wis, kalau mau cepat kaya' tapi jangan yang pelik-pelik...
Kesal juga ,tapi aku maklum kerana orang yang aku hadapai tidak faham apa itu CPU ,monitor, keyboard dan mouse .

Setahun sudah berlalu akhirnya semua berubah 150 darjah. kini sikap maupun pandangan orang-orang yang dulu mencemuh. mulai lunak dengan hasil yang aku tunjukkan. Pengangguran yang santai tapi boleh hidup di bandar dengan sederhana tanpa menyusahkan apalagi meminjam duit modal pada orang lain, seperti pemandangan yang banyak di jumpai pada saat krisis ekonomi. Tanpa harus memohon untuk pinjam alamat dan nama mereka. Sekarang malah menawarkan diri untuk menggunakan alamat mereka sebagai pelabuhan cek adsense maupun adbrite. sebuah kepuasan tersendiri aku dapat ketika orang yang dulu mencemuh kini menawarkan diri pula... indahnya hidup itu kan.

Tidak heran juga jika suatu masa aku harus putus tunang kerana soalan maut keluarga pihak wanita' "kerja apa, pejabatnya di mana' apa nama syarikatnya...aku malah bengang apa mau jawab dulu ! sebuah situasi yang sulit, dilema dan problematik aku dulu. Kadang bangga jadi pengangguran, kadang malu dan harus menyombongkan diri untuk mengaku bahwa blogger seperti saya bukanlah pengangguran.

Tanpa kita sedari. kita sebagai pekerja yang cari duit di dunia internet sedikit membantu dari kesusahan yang di alami negara. selain sebagai penyumbang kerana pendapatan kita dari luar negara. kita juga membantu mengurangi kesulitan kerajaan dalam memberikan lowongan pekerjaan. bahkan ada pengalaman dimana seseorang yang awalnya pekerja pejabat, mengundurkan diri untuk fokus ke bisnes online. secara tidak langsung dia telah membuka 1 lowongan pekerjaan buat seorang rakyat mandiri.

Cari duit di internet ! susah atau mudah... terpulang…. Susah dan senangnya mencari duit di nternet terpulang pada kemampuan dan keyakinan diri sendiri, mungkin ramai akan kata senangnya dapat duit jika melihat hasil pendapatan setengah bulan (1 Janury to 16 janury 09) aku di bawah ini, tapi hakikatnya' kita perlu kerja untuk memperolehinya."walau apapun' bermimpilah , kadang mimpi akan jadi kenyataan asal rajin berusha.

Komentar

  1. uiiii.. banyaknyaa duit.... wis... bila mau belanja ni??? hehehe

    BalasHapus
  2. on saja bah dry, tapi ada ka restoran bandar tu mau terima USD$ arr...hahaha !

    BalasHapus
  3. fuhhhh......... bagi tips bro.... hehe...

    BalasHapus
  4. cehh..di tayang buat apa..
    cerak sikik ba di abc...

    BalasHapus
  5. friendly
    fuhhhh......... bagi tips bro.... hehe...

    ***
    Sama saja, mcam biasa, kali cuma nasib baik aku dapat gitu bro'ndk da yg hebat sangat.

    BalasHapus
  6. sankai
    cehh..di tayang buat apa..
    cerak sikik ba di abc...

    ***
    Siapkan pulut kuning;telur 1/2 matang ' kita pgi cerak2 sana nanti..,hehehe

    BalasHapus
  7. Klo mau dapat duit... Gampang koq,KLIK ajah

    http://www.komisiGRATIS.com/?id=jihoona

    trus daftar,tdk pakai duit sama sekali,
    hanya perlu temen yg untuk sharing saja...

    BalasHapus
  8. Anonymous:
    Klo mau dapat duit... Gampang koq,KLIK ajah
    http://www.komisiGRATIS.com/?id=jihoona
    trus daftar,tdk pakai duit sama sekali,
    hanya perlu temen yg untuk sharing saja...
    -----
    Inilah cara-cara scammer dari penggiat dunia maya' semua cakap gampang, mudah dan senang...apapun'' selamat bermimpi Anonymous!! semoga kamu gampang dapat duit gratis ya ...'asal jangan menjahanamkan orang lain sudahlaa...sendiri mo jahanam biarlah' bukan negatif dalam peluang' tapi sekadar beringat untuk diri sendiri.'

    BalasHapus

Posting Komentar

Berkomentarlah dengan sopan jangan sampai terjerat dengan undang-undang UUITE

Postingan populer dari blog ini

Cara Hack Chip Poker Terbaru

RUMAH BUDAYA SULAWESI TENGGARA

Sejarah Negeri Wuna