Adsense Bahasa Melayu

Ramai kawan tanya
... Kenapa iklan adsense dalam blog saya asyik menampilkan iklan layanan masyarakat atau "Public Service Ads". Ya sebab blognya berbahsa melayu atau language not support for adsense.

Kita sudah maklum perkara ini,sebab google adsense tidak menyokong bahasa melayu, ***Namun ada cara***untuk menampilkan iklan adsense dalam blog bahasa melayu (lawan takdir ni)

Tapi sebelumnya perlu aku jelaskan dulu. Kalau berdasarkan dari TOS google"undang-undang adsense", kita tidak boleh mengutak-atik script adsense yg diberikan."namun kes ini menurut rakan publisher handal' teknik ini bukan merobah atau modified scrip'cuma trick" heheh

Jadi jika kamu memakai trik ini nanti ada kemungkinana kalo account adsense kamu akan dibanned. Tapi ada juga yang sudah menggunakan trik ini sekian lama,dan beritanya tidak apa-apa, alias tidak di tendanglah.

Contohnya di blog saya ini kadang2"juga sebuah web dari Indonesia http://ilmukomputer.com .

Jika laman web sebesar itu berani guna trik ini mengapa kita tidak berani !dan sampai sekarang akaun masih aman,alias hingga sekarang belum dibanned. Kesimpulannya .. aku hanya buka trik ini,soal resiko tanggungan konco ya....he..he..

Ok triknya:
sebenarnya sangat mudah, cuma dengan menambahkan kod kedalam script adsense kamu, maka iklan adsensenya akan muncul dalam web/blog yg berbahasa Melayu/Indonesia atau bahasa wunabarakati sekalipun dia akan keluar" dipaksa ' kan !

Hanya menambah kod ini dalam kod script adsense anda : google_language = "en";

Contoh:

Tapi ingat sekali lagi,awal-awal aku bagi tau kalau risiko ditanggung sendiri-sendiri, aku tidak bertanggung jawab kalau nanti terjadi masalah dengan akaun adsense anda..

Jika Berani :cubalah.... "jom...kita cuba ..hahaha "

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Cara Hack Chip Poker Terbaru

RUMAH BUDAYA SULAWESI TENGGARA

Sejarah Negeri Wuna