Enakmen Perpustakaan Negeri Sabah

Enakmen Perpustakaan Negeri Sabah (Pindaan) 2007

Enakmen Perpustakaan Negeri Sabah (Pindaan) 2007 telah diluluskan oleh Dewan Undangan Negeri pada 23-November 2007.Sebuah Pusat Penyerahsimpanan Negeri telah diwujudkan dibawah kawalan Perpustakaan Negeri untuk mengumpul dan memelihara sumber-sumber perpustakaan yang diterbitkan di Negeri Sabah.

Faedah:
1. Pemuliharaan
2. Penyelidikan 'Avenue'
3. Pangkalan data bibliografi
4. Akses melalui internet
5. Promosi penerbitan untuk Pengerang/Penerbit

Enakmen ini adalah tambahan dan bukan gantian bagi kewajipan lain, di bawah mana-mana undang-undang yang berkuat kuasa pada masa ini berkaitan dengan penyerahan sumber-sumber perpustakaan yang diterbitkan di Sabah.

Sidang Redaksi TAWAU BLOGGERS UNITY

Ini adalah gambar yang diabadikan bersama dalam Seminar Enakmen Perpustakaan Negeri Sabah 29 Oktober 2008 bertempat Di Perpustakaan Wilayah Tawau
Keterangan Gambar
(Belakang)Team Tawau Bloggers Unity dan di barisan hadapan Timbalan Pengarah Perpustakaan Negeri Sabah' Pn.Maria Sinti (gambar tengah) - Ketua Bahagian Penyerahan Koleksi Perpustakaan Negeri Sabah' Pn. Christina J. Kahar (3 dari kanan) Pengerusi Seminar' Pn. Salmah Fazul Rahman (3 dari kiri) Serta Pegawai-Pegawai Perpustakaan Daerah Tawau yang lain

Dalam seminar ini aku duduk sebaris dengan' Don,Agus,Maya,Aku,dan Anne.Adry dan Sabrina duduk di bangku VIP hadapan,Budi sebelah kanan belakang kami, sementara Angriani tiba kemudian bersama Wilson mengambil tempat di sebelah kiri'dan kemudian meninggalkan seminar untuk sesi kuliah berikutnya,Anne yang duduk disebelah kiri aku punyalaa kecoh,duduk tak diam'lepas tu angguk-angguk+tunduk-tunduk' jam 1.30 tiba-tiba panggilan telefon mengejutkan aku, sementara Maya yang berada di sebelah kananku telah menyuruh aku keluar untuk menerima panggilan tersebut,panggilan itu ternyata bagi "Tawau Bloggers Unity" lagi satu jemputan malam ini,terpaksa aku menghubungi Bendahari TBU, Pn.Angriani yang sedang mengadakan kuliah untuk menuju ke Restoran Singgah Selalu selepas kuliah nanti kerana melibatkan sedikit budget.

Usai seminar' Editor TBU Adry Sabry mula menghantar penulis-penulis TBU lain menuju pusat perjumpaan kami.
Sementara Aku, Maya dan Agus mula bergerak jalan kaki menuju arah yang lebih dekat.

post signature

Komentar

  1. aku rasa seram sejuk ja kelmarin tuh..... blank ja hotak aku nih... tapi aku tertarik bila time sesi soal jawab tuh....
    any new information ka...??

    BalasHapus
  2. haku laek blank bila ckp pasal penulis buku jak..
    hahahah...

    BalasHapus
  3. aku ngan c adry laik blank...sudahla duduk depan
    trep konsentret mendengar maka mengantuk gilak..hahahahha
    tp sesi soal jawab tu baru ku rasa best :D

    BalasHapus
  4. friendly - heheh..ya juga kan,,dah laa ko kejar-kejar masa'kan !,,end story meeting kemarin tu dalam proses' ni baru balik 'bertiga' kami jalan tadi.
    _______________________________________________

    HSC don - penulis buku kita jga slalu menulis diatas buku bah kan' nota belanja pun boleh di submit bah kalo mau..hahaha'..ntah,,ndak tanya kmaren takut gurau pula...
    _______________________________________________

    sabrina - tu laa kalo duduk paling depan, kalo dok paling belakang boleh laa juga ko sandar-sandar kan,,pas tu ko tidur 'nanti kami kasi bangun kalo sdah mo pulang..hahaha..

    BalasHapus
  5. eya eya itula ba juak yg aku plan2 kmarin..
    last2 masuk sak d kasikan tempat d depan skali..
    dak sandi tu..hahahahaha

    BalasHapus
  6. :) jam berapalah kamu balik kelmarin? aku tengok muka kamu stim2 belaka dalam gambar :)

    BalasHapus
  7. ROMZI
    -----
    Jam 1 la gtue....
    pas2x ronda2x...

    BalasHapus
  8. Hahaha stim2 kah... Lepas acara tu segarbah kami! Tapi soalan pasal al-quran tu, pedas betul org depan kanan kasi kena...

    BalasHapus
  9. hahaha...
    org dpan toe termsk c adry..
    hehehe

    BalasHapus
  10. sabrina _ gitulaa untungnya kalo masuk paling last tu, dapat tempat depan, sama juga masuk pawagam kan,,duduk laa depan layar tu..ahhaha..klabuklebing mata..ngekkk
    _______________________________________________

    Rom - dari seminar tu awal skit, tapi kami sembang lagi di tempat lain, ndak ingat dua trep kaa duduk..hahahah
    _______________________________________________

    Maya - tu aku ingat soalan kenapa al-quran tiada ISBN, tapi betul juga bah kan..al-quran tu kitab allah, bukan karangan manusia, ndak patutlaa dibagi ISBN...
    _______________________________________________

    DON..yang sebelah c,anne tu bah

    BalasHapus
  11. aku blur time seminar nie...hehehehehee

    BalasHapus
  12. aNgRiAni - hahaheh...lilek baa,ndak da juga c,kakak mo cari bilik air..hahaha

    BalasHapus
  13. menengook ,, jak.
    sambil.. tarik rokok dalam-dalam..

    BalasHapus
  14. wis: aku rasa ko baca ni dalam posting ni
    http://puteriezza.com/?p=195 :)

    BalasHapus

Posting Komentar

Berkomentarlah dengan sopan jangan sampai terjerat dengan undang-undang UUITE

Postingan populer dari blog ini

Cara Hack Chip Poker Terbaru

RUMAH BUDAYA SULAWESI TENGGARA

Sejarah Negeri Wuna