Terima Kasih PUSMANI TIMBANG

Mesej kepada semua Blogger Tawau...
rmmm... terlebih dahulu, saya sebenarnya bukan nak mengata- lah kan, saya pun asal tawau juga... tapi saya sudah melakukan tinjauan terhadap beberapa blog - blog anda semua... saya jadi rasa meluat... sebarkan dengan semua ahli blog anda semua, jangan jadi hantu internet, sembang perkara yang remeh dan tidak berguna, buat sesuatu yang berguna.... jangan jadikan diri anda meluat pada orang lain.... saya meluat dengan... cara anda semua, penggunaan bahasa, memalukan... di MALAYSIA ni, tidak ada istilah bahasa tawau atau bahasa apa pun, kita berdiri dibawah satu naungan bahasa MELAYU, dan hidup dalam rumpun melayu... fahammmm... saya meluat dengan anda semua....

Arwah siapa yang merasuk budak ni ! merepek ndak tentu pasal " hah !!! tapi ...

Terima kasihlah PUSMANI TIMBANG'''
dengan anggapanmu yang melabelkan kami bloggers Tawau sebagai HANTU INTERNET,
kamu telah menganggap kami sebagai blogger yang sembang perkara tak guna dan LAGI..LAGI TAK GUNA.
"Sekali lagi terima kasih PUSMANI TIMBANG."harap anda baca tulisan saya ini dan SILA BUKA MATA LEBAR-LEBAR,serta pandang "SIAPAKAH KAMI..!??
Sebelum itu saya mengandaikan bahawa kamu cuma petualang dunia maya yang tidak bertauliah' tidak tahu UNTUK APA SESEORANG MENULIS BLOG...
Untuk makluman kamu Pusmani"KAMI MALU MEMILIKI ORANG TAWAU SEPERTI ANDA....Dan saya fikir mana-mana bloggers manapun akan buat hal yang sama
"Wahai PUSMANI TIMBANG...rasa malu dan terima kasih kami untuk kamu yang telah menyedarkan kami,bahawa
"TAWAU LAHIRKAN SEORANG PEMERHATI BLOG YANG MERBAHAYA "
Kamu juga seorang pengkaji bahasa yang "tersesat "
Sini kau pusmani..aku kasi faham kau tentang blog

Pusmani ! "BLOG ADALAH HAK PERIBADI,
IBARAT RUMAH SEORANG INDIVIDU...
SEORANG TUAN RUMAH MEMILIKI HAK UNTUK BERBUAT APA SAHAJA DALAM RUMAHNYA
'suka hati dalam rumahnya dia mahu menghambur,
membogkar,
mahu merapu,
menangis,
mengamuk,
menfitnah (seperti kau pusmani) atau mahu bakar rumahnya pun, dia punya suka.(jangan pula kau baccat) Pusmani sayang "Meluahkan rasa dan asa adalah hak seseorang dalam Blog. "ADALAH MEMALUKAN JIKA TIBA-TIBA KAMU MELUAT.( entah kau disampuk polong kaa )
Adakah kamu berhak untuk meluat???
kami tidak ingin mejadikan anda musuh bagi kami,seperti yang anda perhati,baca dan pandang di blog-blog kami.
Kami adalah adalah tukang blog kecil,kerdil dan tidak pandai menulis selain merapu dan berkata hal yang remeh.
Mengapa kamu tidak nasihatkan kami agar buat benda yang lebih berfaedah (apa bah  yang kau mau sebenarnya pusmani" kau cakap saja"mau suruh kami buat blog lucah kaa untuk kau)
Tapi PUSMANI...apakah benda berfaedah yang telah kamu buat itu???beritahulah kami..sebab menulis blog DENGAN MERAPU KAMI BLOGGERS TAWAU "HANYA Boleh mendapatkan perkara seperti dibawah ini
(Pusmani..ini hasil MERAPU seorang kawan Bloggers asal Tawau)

Rapatkan MATAMU PUSMANI,teliti biar jelas dan besar (jangan kau kata ini wang skim cepat kaya blogger tawau) "ini bukan mimpi Pusmani,apa yang kamu tengok diatas tu adalah hasil HANTU INTERNET BLOGGER TAWAU yang kau bilang MELUATKANMU (harap kau tak muntah)
Biar kau lebih faham Pusmani'sebenarnya Bloger-Bloger Tawau yang kau panggil HANTU INTERNET yang buat kamu meluat sebenarnya adalah STAF-STAF SYARIKAT GERGASI DI MOUNTAIN VIEW USA.(apa pula kau bilang tidak berfaedah'apa kau tau pusmani o'mengutuk sajalah kau boleh buat)
Kalau kau tak percaya juga pusmani'kamu tanyalah mana-mana Pegawai Bank yang pernah berurusan dengan Blogger Tawau untuk terima gaji mereka dari USA.
"alahai Pusmani...TANYALAH PADA SESIAPA,,apa yang Blogger-Bloger Tawau buat',"kami menulis bukan untuk merusuh,memberi fahaman sentimen perkauman atau mengajak orang untuk bercakap seperti kau...
KAMI ADA CARA TERSENDIRI pusmani. Kami bloggers yang jujur dalam menulis apa adanya,tentang peribadi kami atau isu semasa untuk Kemajuan Penggiat Blog Tawau,
dengan Ikatan Keluarga Bloger Tawau Kami Mempastikan Etika Dalam Penulisan Blog,kami tidak mahu menjadi seperti kau PUSMANI,itu caramu "LIAR" bila kita tidak beretika,maka lahirlah penulisan LIAR dan PENGECUT PUSMANI.
Kami tidak terniat untuk munafik dan jadi penfitnah..
eeh berjela sudah ni!PUSMANI ,kami mahu buat GATHERING lagi'kau mau join kaa'???Blogger-Bloger Tawau yang kau kata tak guna akan tunjukkan kau jalan untuk BERKERJA DENGAN SYARIKAT ANTARABANGSA melalui BLOG dengan bahasa-bahasa yang boleh buat kau makin meluat.tentunya
 Pusmani tak akan temui di mana-mana,hanya pada ketika Gathering Tawau Bloggers'kalau kamu tau Pusmani,bahawa merapu di blog boleh beri kau duit,mungkin kaulah Raja Merapu nanti...hahaha...
SALAM KAMI KELUARGA TAWAU BLOGGERS. "Pusmani,walaupun kamu telah menyakiti hati kami'
Namun Kami Sayangkan Kamu Dalam Ketermaluan.

Aku sedihlah dengan kamu ni Pusmani !!"kau telah merendahkan Martabat Pembaca Blog" 'bikin malu orang Tawau saja kau ini' semoga hanya kamu sahaja yang jadi "SAMPAH PEMBACA BLOG.

Komentar

  1. fuh bro.... terbeliak mata aku tinguk ko punya akaun tuh.... bila ko mo turunkan ilmu nih....

    BalasHapus
  2. Hahah...sabar kau bro,ilmu akan turun juak tu;kita merapu-merapu dlu bah,hahahah..kalo dah menurun jangan pla ko brenti kerja...

    BalasHapus
  3. Untuk menurun ilmu dan jampi-jampi ni'kita kena rajin merapu dan buat banyak orang meluat..hahaha..kalau ada 1000 pusmani bro...kaya kita..hahhaha"kita kaya kalo ramai yang baccat..hahah'sebab tu aku ucap tengkyu dengan pusmani kita tu....

    BalasHapus
  4. uik, ndak pula sampai aku mo berenti kerja... jadi mo kasi makan apa anak bini aku.... hehe... wis, aku mo nanya nih ko keja d mana bah... :)

    BalasHapus
  5. nanti tambah ramai pulak yg baccat bro.... hahahaaaa.....

    BalasHapus
  6. HEBAT,,,,respect pren..inilah buat saya pingin belajar bikin blog,merapu dapat duit,dari merapu jadi kerapu hampehhh...

    BalasHapus
  7. ahaksss...
    memang sesuai betul ko jadi penggawa bah bro
    biar si puasmani timbang tu baca...sampai baccat!!!
    hidup geng tawau's blogger...

    BalasHapus
  8. waaa..aku juak mr alwis ya..passing2 ilmu mu ama aku juak..heheh

    lawala mr alwis..ko juakla arapang bloggers tawau :P

    BalasHapus
  9. waaaaaaaaaaaaaaaaa

    ebak ebak!

    sala penggunaan bahasa ka laik aku 2 ya??

    BalasHapus
  10. oic besalnyeee 4 ribu tuh dalam renggit geng

    BalasHapus
  11. sah mo di SULA si pusmani ini..kihkih...

    BalasHapus

Posting Komentar

Berkomentarlah dengan sopan jangan sampai terjerat dengan undang-undang UUITE

Postingan populer dari blog ini

Cara Hack Chip Poker Terbaru

RUMAH BUDAYA SULAWESI TENGGARA

Sejarah Negeri Wuna