EMOTIONAL QUOTIENT

Ini adalah tulisan AnTu yang aku copy kat kubor, " 3 purnama tak menyakat ,keluar atas bawa benda ni....

Apa kata AnTu"Antulawa....

Akibat sakit hati Geram, Keciwa, Cemburu, Dengki atau apa sahaja boleh mengundang padah begini! Mereka yang menguasai kemahiran emosi(EQ) lebih berjaya berbanding mereka yang menguasai kemahiran intelek(IQ)! (macam Aku laa kan-perasan 'heheh) Kemahiran EQ(emosi) termasuklah mampu memotivasikan diri sendiri, Mampu mengawal perasaan dalam apapun keadaan, Penyayang,(kena aku lagi nie) Menjadikan orang yang berada di sekelilingnya berasa selesa,(yaah..akulah tu semua....) Tidak memberi masalah, Komited dengan tugasan yag diberi, Tidak mudah stress, Sentiasa berfikiran positif, Tegas dan bertanggungjawab! Aspek yang disebutkan di atas kini terlalu diabaikan oleh ibu bapa masakini! Ibu bapa masakini lebih mementingkan IQ dan mengabaikan EQ.(ibu bapa tu"sedarlah-jangan buat macam Aku"kita masih bujang trangtang-tang lagik) Sebab tu la kita dah tak heran kenapa ada doktor bunuh diri? (semua kes bawah ni'harap 7 turunan ndak hampiri Aku...ngerii) Ada doktor cabul pesakit? Ada orang hebat hebat terlibat kosnpirasi? Ada pengarah besar ambil dadah? Ada anak bunuh ibu sendiri? Cucu bunuh nenek? Cucu rogol nenek? Rogol ibu kandung? Rogol dan bunuh kanak-kanak? Isteri kerat 18 kemaluan suami yang nak kawin lain? (istri-istri tak patut baca ini....tidak disarankan !) Dan macam macam lagi... ni semua kerana tidak dapat mengawal emosi sendiri dan tidak dapat mengenal emosi orang lain! Semoga kita jadi ibu bapa yang berjaya seimbangkan keperluan EQ dan IQ anak anak kita! Dan begitu jugalah padah yang menimpa Altantuya...( kes panas ni!! AnTulawa bangkittt

Komentar

  1. Ihhhhhhhhhhhhhhhhhhh maaaaaaaaaaakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk.......................

    BalasHapus
  2. emmmm...len kali kalau nak curi mintak izin dulu sebab kalau org amik x minta izin akan jadi ceret beret selama 6 bulan!!!!kahkahkah...

    BalasHapus
  3. lenkali curi lagi supaya ceretberet tambah 6 bulan lagi sah tinggal kulit hahhaha!
    sadisnya aku..mendera!Pengerusi Bloggers Tawau!!

    BalasHapus
  4. Hahaha...ko tu yang lupa..hahha"malam tu kita dua yang perah otak kan'sampaikan shout box aku jammed..hahaha..pasal kau laa tu antu..ada ubat tak !!

    BalasHapus
  5. ubatnya ada...
    nak ke?
    sila ke http://antulawa.shoutmix.net

    aku nak belajar dari wis:
    1) buat tempelete
    2)tukar file youtube,wave ke mp3

    2 ni je!Semalam aku tunggu buah ko x jatuh..sampai pukul 2pagi sambil baca buku!
    subjek major wis.. aku nampak ko masuk kuar..mcm org penin hahhaa..baper kole kena hahha!!

    gurau wis..x ceria idup klu x gurau!

    BalasHapus
  6. Uwaa..itu kelija mudah bah lawaa...5 minit jak siapkan semua tu...penin aku smalam oo..

    BalasHapus
  7. wis!!!!cikgu tak mo dengar alasan lagi!!!
    dah baper kali penin?dah baper kali sakit gigi ha??dah baper kali sakit kepala??


    ni cikgu dok pegang rotan ni!!hahhahha!

    BalasHapus
  8. Cikgu,,,aku datang nie...ada bubur tak....bekfast duloo...

    BalasHapus
  9. Jangan nak ngader!!
    bekfes diumah siap siap!
    ko ingat aku bibik ko hahhah sadisnya aku.
    ko yg kene sediakan cikgu bekfest!esok pagi!

    BalasHapus

Posting Komentar

Berkomentarlah dengan sopan jangan sampai terjerat dengan undang-undang UUITE

Postingan populer dari blog ini

Cara Hack Chip Poker Terbaru

RUMAH BUDAYA SULAWESI TENGGARA

Sejarah Negeri Wuna