Mimpi Nenek Bisnes

Petang tadi Aku meghantar dua unit handphone di restoran "Madeena"Dalam restoran itu sekumpulan beberapa orang di antaranya berpangkat Mak cik dan Nenek-Nenek,dari perbincangan dan senda tawa mereka,seorang lelaki dan wanita paruh baya dalam kumpulan itu,menerangkan pelan-pelan sebuah lubuk perniagaan iaitu "MLM"...Peluang..peluang ni"katanya"...

MLM atau Multi Level Marketing nampaknya masih banyak peminat,apa yang di jual dan apa yang di tawarkan itu sebenarnya tidaklah ada yang istimewa,pendapatan pun masih dalam tanda tanya"Mimpi masih", kerana jarang saya melihat seseorang yang berjaya dalam MLM itu ,kalau adapun orang itu adalah yang membangun bisnes MLM itu sendiri.Kemudian mencari ahli sebagai tempat bersandar untuk menikmati hasil dari MLM yang di bangun.
Dengan membangun sebuah skim pyramid yang banyak menjadikan banyak korban sebagai sandaran boleh membuatnya bertahan lama.

MLM berkembang kerana Menjual Mimpi,dan air liur belaka.Justru apa yang di kehendaki adalah angan-angan “Mimpi” dengan lakaran rangkaian yang bertingkat serta posisi pada Skim Piramid MLM itu.
Padahal sebenarnya skim pyramid tak lebih sebuah skim pembohongan yang lebih banyak menghasilkan mangsa.Ramai orang menjadi mangsa yang tertindih dibawah,kalau di tindih dibawah paha gadis cun atau janda cantik itu mungkin enak...tapi kalau di tindih orang yang goyang kaki dapat wang mana ada enaknya bro...
Cuba kira sendiri berapa orang yang BERJAYA dari Bisnes Multi Level Marketing itu, jika di bandingkan dengan mereka yang dirugikan atau senasib denga Tipah Tertipu. memang tidak akan ada Tipah mengaku tertipu atau rugi, Itu kerana mereka malu mengungkapkan kerugiannya apatahlagi merasa tertipu setelah sebelumnya mereka membela mati-matian Bisnes MLM nya demi mendapatkan ahli.
Kini saatnya kita banyak-banyak bermimpi, kerana hanya itu hiburan kita selepas kerja-kerja rutin dilaksanakan.
Tidak menghairankan MLM masih sahaja mendapat tempat dan diminati ramai.kerana masih ramai dari kita yang masih suka dengan hal yang menjual "Mimpi"
Mimpi Kejayaan memang syahdu,apatah lagi di iringi mimpi basah...
Tapi jika terlalu lama bermimpi boleh membawa padah.

Hari ini Nenek bangsa kita yang di Restoran Madeena itu pun di buai angan dan mimpi indah,walaupun mereka tidak lagi boleh mimpi basah...
Mungkinkah golongan muda bangsa ini telah sedar tentang MLM,sehingga penggiat MLM menjadikan Nenek dan Atuk-Atuk Bangsa ini menjadi sasaran bisnes Mimpi mereka,ataukah semakin hari KITA semakin leka bermimpi...
'mimpi-mimpi indah",mimpikan gadis cantik dan...mimpi basah''''''''''''

UPDATED

Pernahkah anda melihat atau terbaca sesuatu"bunyinya kira-kira begini"
NETEKWORK E-DUGONG (Kalau salah tolong betulkan) E-DUGONG ni telah melahirkan jutawan-jutawan (powernya ayat ni"""lemas aku!!)
Waspada...!!!sebelum jadi mangsa DUGONG bertanyalah pada mana-mana pihak,jangan langsung terjun'silap angkah di baham dugong..

Kita akan dibakar dengan KATA-KATA MANIS,bagai Teruna Menggoda sang Dara,namun BERFIKIR !!Walau Pepatah ada berbunyi...ORANG BERJAYA AKAN BERTINDAK, SEDANGKAN YANG GAGAL AKAN MENCARI ALASAN,"itu benar,,tapi bukan asal main langgar"Rasional...dan ukur kemampuan diri anda...Kerana KENYATAAN adalah PERBUATAN,,BUKAN Ungkapan Kata Semata Cuma....Belajar,,,belajar,,,dan asah kemahiran anda."Dalam hidup ini .ANDA HARUS MEMPELBAGAIKAN KEMAHIRAN dan ILMU ,ibarat pejuang di medan perang dengan membawa PELBAGAI SENJATA,pastikan SENJATA ANDA SENTIASA BERKILAT,POWER dan MELINDUNGI,JANGAN BAWA SENJATA YANG BOLEH BUNUH DIRI,atau untuk membunuh rakan anda"kelak KAWAN akan Jadi LAWAN...kerana semangat dan minda bawah sedar anda di kuasai." HIDUP BIARLAH BERKAT...

Mau Kaya !?
Ikuti Workshop Ini
Jam sepuloh tiga puloh
Tilam londeh goyang-goyang
Ingat kaya boleh gila
Lebih baik aku Tidur.....

Komentar

  1. cnmne buat bende alah ni ??

    BalasHapus
  2. mksud sye cmne nk buat kate2 aluan atas nih?tq

    BalasHapus
  3. mlm ? aq x minat..beq layan adsense..affiliate.

    BalasHapus
  4. Kristina Dian Safitry"bilang !
    mimpi basah tuh apa seh?

    Aku Jawab: Ah...kura-kura dalam perahu,Perahu aku layar sembilan

    Pura-pura ndak tahu"kalau tahu,bagilan pengalaman!!ahahha..jan maraaaa



    pacak uitm ---Bilang
    cnmne buat bende alah ni ??

    Aku Jawab: Pacak ndak payah buat bende "alah nie,,heheh,,datang sendiri jugak tu kalo dah kalah !!

    BalasHapus
  5. Terimakasih buka tetingkap komen" memang betul,baca tapi tak komen macam berak tak basuh...sebab tu aku mesti komen jika baca blog sesiapa...."kerana apa yang mereka tulis dan aku baca bagai mereka berkata-kata pada aku"!

    bgimana nk buat yg ini ?? diatas ni

    BalasHapus
  6. Hi, I came through your site , I really don't wanna sound like spam but hey, would you like to link my site maxamator.com, we are emerging SEO Specialists / PHP developer from India, I’ll show my link love to you from my Pr5 sites :)

    Let me know if you are interested.

    Deekay


    Email: - dk@maxamator.com

    BalasHapus
  7. eekkekeke. btol tue. MLM nie mengkayakan org atasan. bos dan kipas susah mati kiri dan kanan. tp kalau niat btol nk berniaga melalui MLM xpe. asal jgn tipu. nie awal2 lg da amek gmbr ngan kete mewah. ape kejadah. pastu kantoi amek gmbr kete sama. ade bukti. nnti nk letak kat blog. hahha.

    BalasHapus
  8. Terimakasih buka tetingkap komen" memang betul,baca tapi tak komen macam berak tak basuh...sebab tu aku mesti komen jika baca blog sesiapa...."kerana apa yang mereka tulis dan aku baca bagai mereka berkata-kata pada aku"!

    bgimana nk buat yg ini ?? diatas ni
    UNTUK BUAT IKUT LANGKAH-LANGKAH BERIKUT;

    MASUK DASHBOARD BLOG
    KLIK "LAYOUT"
    THEN KLIK "SETTING"
    CARI "COMMENT"
    CARI"Comment Form Message"
    isi form tu.....
    Mudah kan..!!salam """

    BalasHapus
  9. MLM nie mengkayakan org atasan. bos dan kipas susah mati kiri dan kanan
    ***********
    Tapi kalau Budakmerah bangun MLM mesti ramai join hehehe"first member...budakkuning"kuang''kuang''kuang !!

    BalasHapus
  10. kak wis..kenap atemplitnya diganti sih. yang kemarin tuh lebih cakep lho..

    BalasHapus

Posting Komentar

Berkomentarlah dengan sopan jangan sampai terjerat dengan undang-undang UUITE

Postingan populer dari blog ini

Cara Hack Chip Poker Terbaru

RUMAH BUDAYA SULAWESI TENGGARA

Sejarah Negeri Wuna