Pejuang hak asasi

Translate this page >

Satu ketika, hiduplah seorang anak manusia bernama Apung. Dia sangat glemer dan disenangi oleh ramai gadis di kampungnya. Apung juga ringan tangan sangat suka menolong. Seperti menolong perompak untuk melarikan diri, menolong kucing untuk mencuri ikan, dan membantu banduan lepas dari lokap. Kenapa apung lakukan itu semua ? Kerana Apung merasa sedih melihat banyak makhluk yang kehilangan hak asasinya.

Saya tak tergamak melihat banduan disebalik didinding penjara. Itu merampas kebebasan mereka ! itu mencabuli hak asasi mereka ! demikian hujah Apung dalam satu wawancara oleh sebuah stesen tv mengenai perlindungan hak-hak makhluk, dimana beberapa hari yang lalu ayam jiranya mati di baham kucing yang telah di tolong Apung untuk makan ayam tersebut.

Seminggu kemudian, di rumah Apung, ketika dia hendak mengambil makanan dari dalam peti sejuk, ketika Apung berjalan menuju dapur, dilihatnya kelibat benda hitam yang bergerak, kecil, bertanduk, bertelinga panjang, ada belahan pantat, dengan bersayap mengeluarkan bunyi 'jderss..jderss....
Apakah gerangan benda itu' Apung bengang terapung''.

Sebagai pengarang yang baik, saya tidak sanggup melihat pembaca hilang akal dengan cerita ini. Maka, saya putuskan cerita ini tamat . ( royalti aku belum dibayar untuk buku ini )
Haruskah apung membela hak asasi makhluk satu ini

Komentar

  1. SALAM ZIARAH,nice blog.erm sye nak jemput tuan rumah atau sesape je dtg ke kenduri blog sye di http://sabtu-day.blogspot.com .n jgn lupe linkkn blog ni yer,ok bye

    BalasHapus

Posting Komentar

Berkomentarlah dengan sopan jangan sampai terjerat dengan undang-undang UUITE

Postingan populer dari blog ini

Cara Hack Chip Poker Terbaru

RUMAH BUDAYA SULAWESI TENGGARA

Sejarah Negeri Wuna