Pentingnya Alexa Rank Dalam Mencari $$$

Translate this page >

The traffic rank is based on three months of aggregated historical traffic data from millions of Alexa Toolbar users and data obtained from other, diverse traffic data sources, and is a combined measure of page views and users (reach). As a first step, Alexa computes the reach and number of page views for all sites on the Web on a daily basis. The main Alexa traffic rank is based on a value derived from these two quantities averaged over time (so that the rank of a site reflects both the number of users who visit that site as well as the number of pages on the site viewed by those users). The three-month change is determined by comparing the site's current rank with its rank from three months ago. For example, on July 1, the three-month change would show the difference between the rank based on traffic during the first quarter of the year and the rank based on traffic during the second quarter.

Alexa Rank adalah sebuah peringkat yang di buat oleh Alexa.com bagi laman web atau blog berdasarkan jumlah trafik atau lawatan terhadap laman tersebut, semua data trafik di ambil dari maklumat jutaan pengguna internet yang memasang Toolbar alexa pada browser internet mereka.

So, bagaimana Alexa mengetahui Jumlah trafik atau kunjungan di laman web kita?

Kerana informasi yang di perolehi oleh alexa.com adalah dari toolbar yang terpasang pada jutaan komputer pengguna internet, maka alexa.com mengetahui berapakah jumlah pengunjung serta page view pada laman atau blog kita ( jika anda menggodek blog anda sejuta kali sehari' di data juga oleh Alexa ). Setelah data terkumpul, secara automatik mesin alexa.com akan membuat ranking atau peringkat pada website atau blog tersebut secara auto.

Alexa rank berbeza dengan Google page rank, semakin rendah peringkat Alexa sebuah laman web atau blog, semakin bagus nilai ranking laman/blog tersebut.

Jika Google PR menganggap PR' 4 - 5 - 6 dan keatas adalah yang terbaik ,lain halnya di alexa. Dimana Alexa.com mengambil sistem pengukuran dari nilai besar, contoh peringkat dari " 4 - 3- 2 naik ke peringkat 1 ' adalah yang terbaik, jika laman atau blog anda memiliki PR "1" dalam alexa.com' maka percayalah, laman web atau blog anda akan menjadi terkenal serta menjadi rebutan para advertiser untuk beriklan di blog anda, di bandingkan google PR, PR 4-5 belum tentu ada yang menawarkan diri untuk beriklan, gitu yah!!, Rank Alexa yang tinggi memberikan harapan sebuah blog untuk menjana wang di dunia maya.

Kalau Alexa rank blog anda hebat,bermakna hebatlah pula blog anda di mata adveritser, dan anda bersiaplah menerima kebanjiran job dari dunia online.
Alexa rank amatlah berguna kepada blog untuk tujuan menjana wang, tidak kira blog dalam bahasa apapun, janji PR Alexa masyuk. Berbeza dengan blog yang hanya untuk digunakan sebagai tempat bersuka-suka, alexa ranka tidaklah begitu penting' cukup dengan Google PR memadai untuk tidak melelahkan update.

Mengapa Alexa rank sangat penting bagi blog pencari wang di dunia online? kerana tempat-tempat mencari wang di internet seperti Teks Link ads, Sponsored Review, ReviewMe, ask2link serta laman web penghasil wang lainnya menjadikan Alexa Rank sebagai kayu pengukur untuk menilai laman web dan blog. Semakin bagus alexa rank sebuah lama / blog, maka akan berpusu-pusulah pula para adverstiser yang mahu memasang iklan mereka di web atau blog anda, maknanya $$$ akan sangat mudah untuk masuk ke dalam saku anda.

Belajar cara meningkatkan alexa rank.

Karena alexa rank begitu penting dalam mencari rezeki secara online, maka tentu saja alexa rank semaksimal mungkin harus anda perolehi.

Ada banyak cara untuk meningkatkan alexa rank, Salah satu cara yang paling berkesan adalah memasang alexa rank widget pada web atau blog yang anda miliki. Kepada anda yang ingin memasang alexa rank widget dapatkan di sini! tinggal taipkan alamat url atau blog anda, lalu ambil scriptnya dan masukan di laman web atau blog anda.

Cara berkesan dan update Alexa.com dalam meningkatkan rank di alexa adalah dengan menginstall Alexa Toolbar di browser internet yang anda guna.

Seperti dijelaskan di atas, dimana Alexa.com akan mengambil data trafik atau lawatan melalui toolbar alexa yang di pasang pada browser pengguna internet di seluruh dunia. Maka kaedah yang menguntungkan bagi laman web atau blog anda sendiri adalah dengan menggunakan toolbar alexa.com, kerana setiap kali anda mengupdate atau melawat blog anda, dengan menggunakan toolbar alexa, maka data lawatan akan dikumpul oleh alexa.com bagi meningkatkan rank anda. Alexa toolbar di khaskan masing-masing kepada pengguna IE dan Mozila , jika ingin memasang alexa toolbar di browser anda, install saja sekarang.
Untuk Browser I Explorer Instal disini

Bagi pengguna FireFox Install di sini

Untuk mula menjalankan proses pendataan alexa kepada laman web atau blog anda dalam toolbar alexa.com. Lihat ke bagian atas toolbar, pada bar menu. Klik menu 'Tools'. lalu pilih 'Internet Option'. taipkan alamat url / blog anda dalam kolom address ,klik Apply dan Ok "beres !.

Ranka Alexa adalah yang paling cepat terupdate, jika anda sudah menginstal toolbar dan memasang widget Alexa.com, dalam beberapa hari "Rank Alexa anda akan berubah.



Komentar

Postingan populer dari blog ini

Cara Hack Chip Poker Terbaru

RUMAH BUDAYA SULAWESI TENGGARA

Sejarah Negeri Wuna