TBU Gath

Restoran Kayu Manis Tawau...waaa..nama ini mungkin masih asing bagi sebahagian penduduk Tawau,jujur saya katakan"mendengar nama restoran kayu manis tawau daripada Csankai raja donlot http://csankai .org."nama restoran kayu manis tawau melonjak di bibir blogger Tawau semenjak ura-ura pemilihan tapak Gathering Tawau Blogger.
Setelah melakukan bidaan "maka sebulat suara terpilihlah restoran kayu manis tawau menjadi tapak untuk pertemuan para blogger Tawau pada 28 Jun yang lalu.
Pembuka bicara Aku kali ini adalah berkenaan restoran kayu manis tawau tersebut,sebelum disusuli dengan kasak masyuk suasana gathering kami.
Kita berkenalan dengan Owner restoran kayu manis adalah seorang wanita "sorry lupa tanya umur dia berapa"tapi masih muda belia,menurut Angriani dan Maya' gadis owner ini mempunyai background business yang peka."Tapi soalan-soalan maut boleh dibaca di blog Maya"puadede.com,sebab time itu beliaulah yang banyak memberi soalan kepada owner nie,Aku syok pasang telingga kanan sahaja.
Reka bentuk restoran kayu manis tawau memang unik,alami dan membawa nuansa tersendiri bagi pengunjungnya."anda patut membuktikan sendiri suasana itu"ada dua lantai di restoran ini,bahagian bawah khas bagi yang mahu melepas pandangan kearah pantai dan bahagian atas sesuai untuk mereka yang mahukan suasana santai'duduk bersila sambil menghadap hidangan."ketika berada di tingkat atas dan duduk bersila'Aku rasakan bagai berada di ruang rehat istana sultan.Di iringi selingan muzik syahdu dari speaker sudut dinding berhiaskan lukisan unik...Anda memang akan menjadi unik jika berada di sini.
Perjumpaan pertama kali komuniti blogger tawau memang tepat dalam memilih tapak unik,almaklum dari blogger yang hadir petang itu semunya unik belaka.Aku tidak mampu menilai dan menceritakan satu demi satu keunikan mereka,dari yang kelakar,selamba dan spontan melawak hingga suasana riuh,ditambah dengan telatah lucu dua gadis comel yang saling kejar mengejar..."sebelum teruskan bacaan...sila jamu selera dengan Desert pisang goreng ala restoran kayu manis ini....silalah...jangan malu-malu !
Kita lanjut lagi,memang rasanya bagai mahu minta tambah,tapi acara jawab yang menyangkut topik adsense terutama dari Mat6 yang bersemangat,sementara maya senyum terus memandangkan dia telah mengeruk serba sedikit beberapa hari yang lalu.kami berbagi maklumat tentang adsense,sebagai newbie,tentu Aku tidak layak menjadi corong adsense di luar,tetapi di restoran kayu manis kita berkongsi cerita bagaimana mengeruk dollar dari adsense,apatah lagi semua blogger tawau...inilah suasana kita dan Aku juga tak ingat apa yang aku cakap hari itu. Dari sana, Aku'Mat6,Friendli81,Csankai dan master programmer Budi Hermawan. Yang di belakang sana tu,satu di pinggang Mat6(paham-pahamlah kali'mana dia mahu lepas dari Mat6 nya tue.Dua gadis comel calon penulis blog serta paling hujung sana pengiring setia friendly. barangkali letih menulis apakata saya pelawa anda semua menikmati nasi goreng special restoran kayu manis tawau ini ermm..sedap kan....rakan blogger tawau yang tak hadir masa itu memang sedikit rugi"tapi kasihan dengan cintagila"Romzi,sudah di perjalanan terpaksa berpatah balik atas sebab yang mustahak.Rakan blogger lain yang megesahkan sebelumnya juga ada beberapa yang tak hadir 'biarkanlah mereka terlepas dari hidangan di bawah ini.... Dah kenyang !!! jika belum sila order dengan menghubungi nombor ini.............alalala..maaf saya menulis post ini dari Sulawesi Tenggara Indonesia atas urusan penting,dan nombor itu tidak berada dalam handphone saya,anda boleh bertanya pada Maya"puadede.com untuk nombor phone restoran kayu manis tawau ni.

Aku tak hairan apa yang di renungkan oleh Manager Intra Profil nie,sama ada lazatnya hidangan restoran kayu manis atau coding dan flash dia yang belum rampung...tanyalah tuan badan di http://budihermawan.com/ .Serta Mat6 disebelah sana dengan aura photografer juga Csankai yang siap donlot memerhati sesuatu agaknya.

hasil kerja Photografer Angriani memang lawa belaka...tidak lepas senyuman sebab itu kayu manis jadi tapak untuk semua senyuman manis 'hahaha
Meriahnya suasana kami"anda tentu dapat bayangakan'jika mahu merasai kemeriahan kami ketika itu'''anda boleh berkunjung ke Restoran Kayu Manis Tawau bila-bila masa'dan jangan lupa sampaikan salam kami'pada owner restoran (gambar baju merah diatas) manalah tahu kita dapat bertembung di sana'''tapi pilih lantai atas..duduk manis dan bersila...akhir kata..sila...sila...

p/s Thanks to

Maya
Angriani
Atas gambar-gambar ini.

Ini kerja sapa...main belakang kaaa...

Komentar

  1. Tahniah tawau bloggers. Semoga terus berkembang menjadi salah satu platform yang memberi manfaat kepada belia tawau.

    Salam buat semua.

    Ps- rindunya sama tawau

    BalasHapus

Posting Komentar

Berkomentarlah dengan sopan jangan sampai terjerat dengan undang-undang UUITE

Postingan populer dari blog ini

Cara Hack Chip Poker Terbaru

RUMAH BUDAYA SULAWESI TENGGARA

Sejarah Negeri Wuna