Handphone Maut

Beberapa hari terakhir ni masyarakat pengguna handphone menerima sms pelik yang berisikan “handphone merah atau nombor pemanggil aneh boleh membawa maut”. Diberitakan bahawa jika ada nombor telefon merah yang call ke hp dan diterima, maka orang itu akan berbuih muluit dan DOWN. Dan saya sama sekali tidak percaya. Semakin lama semakin banyak sms tu dari nomor telepon merah yang dikirim ke handphone saya. Ada lebih 20 ayat berbeza, tapi intinya sama saja, warna merah yang boleh mematikan si penerima.

Ada yang  boleh memberikan keterangan mengenai kepalsuan/kebenaran isu telefon setan? Jika tiba2 screen handphone kita berwarna merah, jangan disambut, kerana akan merenggut jiwa. Ada orang yg lagi belajar ilmu hitam sedang mencuba ilmunya? Di daerah sy heboh sangat. Ramai orang orang yg takut dan tak mau aktifkan handphone. Saya tak habis fikir, kalo tiba2 hp saya yg screenya monokrom tiba2 jadi warna merah

Dan berita  terbaru adalah yang lebih logic yang isi smsnya seperti berikut:
MENGENAI “RING IN RED” YANG TERJADI DI BANYAK NEGARA, KEPDIK “WHO” PROF. DR. BLANCA LOCHAR J. D. TELAH MENYATAKAN BAHAWA PERKARA SEUMPAMA DAPAT DIPASTIKAN BUKAN ILMU HITAM. AKAN TETAPI, PANCARAN INFRAMERAH YANG SENGAJA DIPANCARKAN SECARA BERLEBIHAN KE CELLPHONE NOMBOR DITUJU YANG MEMANG BENAR DAPAT MENYEBABKAN SI PENERIMA TEWAS.

Kalau yang ini kan lebih terima akal?? Saya sudah mencoba untuk search di Google mengenai kebenaran sms ini namun tidak berhasil.Malah mendapati bahwa Ring In Red adalah nama sebuah game yang di released oleh Konami, begitu juga dengan pernyataan dari Blanca Lochar yang tidak dapat saya temukan dimanapun. Akan tetapi, secara pribadi saya tidak begitu yakin dengan hal-hal diatas. Namun setidaknya dengan adanya isu “Ring In Red” ini boleh meredakan  masyarakat-masyarakat yang ketakutan dengan isu-isu gereja setan ataupun ilmu hitam,atau berita berita karut dari Indonesia

Jadi tak per;u fikirlahh “cerita tu DONGENG ……thumb down:
Yang anehnya lagi berita ini di hubung²kan dengan nombor guna-guna/alias santet, santet lewat HP, dan macam² yang dah di tokok tambah yang jelas semua berhubungan dengan ilmu hitam dan gilanya ketika cari info dari beberapa sumber web paranormal di Indonesia malah ada paranormal yang mengiyakan dan katanya sudah lama dia membomoh dengan cara itu , ya makin bengang kan..?
Selain itu ada juga yang menghubungkan ini dengan nombor para pemuja setan yang berkumpul di gereja setan dan sering di sebut dengan anti kris. Mereka di identik kan dengan nombor 3 digit “ 666, Peh berita nombor santet itu juga kabarnya nombor pengirim atau si penelefon itu ada angka enam nya tiga kali, contoh 08666, ternyata nombor ini adalah nombor provider telepon baru yang baru² ini launching di INDONESIA nama syarikatnya AXIS, ok dari berita ini sudah dapat di duga kalo ada unsur kontroversi bisnes, isu yang boleh menjatuhkan provider baru tersebut. malah ada juga yang bilang di Indonesia “AXIS” itu kalo di balik kan jadi Six-A yang menurut tafsiran sama juga dengan  THREE SIX (666) ada juga yang bilang AXIS = Antri Kriss Duch ………..MEMANG GILA’EDAN…BAHLUL…...
Jadi dari kesimpulan yang ada dapat saya katakan kalau betullah isu ni, apalagi yang di hubungkan dengan angka 6 tiga digit, dari dulu member saya di Balikpapan juga sudah pernah ada tapi no Im3 yang ada angka 6 tiga digit ni nombornya 085666*****  bener , malah sudah lama saya call²  dengan member tu yang guna angka 666. itu.
Selain itu saya juga baru dapet berita seperti ini :
“MENGENAI “RING IN RED” YANG TERJADI DI BANYAK NEGARA, PENYELIDIK “WHO” PROF. DR. BLANCA LOCHAR J. D. TELAH MENYATAKAN BAHWA KEJADIAN SEUMPAMA  DIPASTIKAN BUKAN ILMU HITAM. AKAN TETAPI, RADIASI INFRAMERAH YANG SENGAJA DIPANCARKAN SECARA BERLEBIHAN KE CELLPHONE NOMOR DITUJU YANG MEMANG BENAR DAPAT MENYEBABKAN SI PENERIMA MENINGGAL.”

Persoalan sekarang siapa Prof. DR. Blanca Lochar J. D ,dalam senarai WHO tiada nama itu,dari beberapa sumber dan mencari maklumat kebenaran isu ni,hanya nama lain yang membuat pernyataan seperti Si Blanca ini.

Tapi mungkin kita boleh mendengar pandangan Prof.Dr.Adi Mok adalah nama yang saya temukan dan adi mok juga mengeluarkan pernyataan sebagi berikut “tlah menyatakan bahwa kejadian tersebut bukan ilmu hitam. Tapi radiasi infra merah yg sengaja dipancarkan secara berlebihan ke HP no dituju, yg memang benar dapat menyebabkan penerima tewas beberapa saat setelah mendengar telpon. Walaupun tdk dijawab, hp yg terletak dekat jg berbahaya, dapat menimbulkan penyakit perlahan seperti kanker. Sebaiknya kurangi pengaktifan/ pemakaian Hp sampai dinyatakan aman kembali oleh WHO dan hari ini jam 10 pagi diharapkan waspada karena Infra Merah akan disebarkan!!!! ini berita terbang tentang Virus HP, penting untuk dibahas.

DUNIA SEMAKIN CANGGIH…CARA UNTUK MATI PUN MAKIN CANGGIH……BOMOH..DUKUN,,PARANORMAL PUN CANGGIH....MUDAHLAH UNTUK SANTET GEORGE BUSH,,ATAU MANA-MANA PENGGANAS..... disini mungkin boleh jumpa PARANORMAL NOKIA,SAMSUNG DAN yang segala tak NORMAL

Komentar

  1. saya rasa cerite ni tak benar dan ianya diadaptasi dari cerita chakushin ari atau 1 missed call.cerita ini mengisahkan tentang seseorg yg menerima pggln telefon aneh pas2 mati dgn cara aneh.

    BalasHapus

Posting Komentar

Berkomentarlah dengan sopan jangan sampai terjerat dengan undang-undang UUITE

Postingan populer dari blog ini

Cara Hack Chip Poker Terbaru

RUMAH BUDAYA SULAWESI TENGGARA

Sejarah Negeri Wuna