Sejarah Baru, OBAMA Terpilih Jadi Presiden USA

Aku sebenarnya tidak tahu banyak tentang politik. Tapi feeling aku (caakkkk..) kalo Barack Hussein Obama ini lebih terbuka dan sangat ramah dibanding presiden sebelumnya (george w. bush ya ).Aku yakin pemilihan Obama, USA bakal lebih disenangi dunia dan tidak lagi dipandang sangat angkuh...mungkin gitu ,,ngeeee.

Sejarah Baru, Barack Hussein Obama Terpilih Jadi Presiden USA

Senator BARACK OBAMA menjadi Presiden terpilih dalam sejarah baru Amerika . Ramai kalangan yang melihat BARACK OBAMA sebagai simbol kerja keras,dan peramah sekaligus membuktikan keragaman etnik di USA.

Kemenangan Barack Obama merebak keseluruh dunia. Salah satunya adalah peluang membaiknya hubungan Amerika dengan negara-negara Islam. Mungkinkah lelaki Afro-Amerika ini berhasil mewujudkannya? Di zaman dahulu sukar untuk dibayangkan seorang warga kulit hitam boleh menjadi calon presiden apatah lagi akan menjadi seorang presiden USA,.Tetapi kemenangan Obama kali ini adalah sebuah kewujudan mimpi DR. MARTHIN LUTHER KING, wira persamaan hak Amerika yang popular dengan pidatonya "I Have a Dream". “Empat puluh lima tahun lalu, Martin Luther King mengimpikan kesatuan Amerika, dengan lelaki dan wanita tidak diadili berdasarkan warna kulit saja, tapi kebolehan mereka. “Hari ini Amerika sudah menunaikan impiannya itu menjadi satu realiti.

BARACK OBAMA datang dari keluarga yang cukup unik,berdarah campuran, OBAMA juga punya pengalaman yang beragam ini diharapkan dapat memberi impak positif dalam kebijakan USA dengan Negara Islam.

Penarikan Pasukan USA dari Irak

Sebelumnya presiden USA dari Partai Demokrat ini Barack Obama, beberapa waktu lalu ada bagitau 'aku akan menarik mundur pasukan USA dari Irak dalam 16 bulan pertama dalam kerajaan pimpinannya jika dia terpilih . Namun, itu dilakukan jika suasana dalaman di Irak telah sedikit pulih ,bilangnya.

Congratulations President Barack Obama! You have created history today. You have inspired millions of people, not only in your great country but across the world, to believe in a better tommorrow, to believe that change is possible and to believe that you can be instruments of that change, and to hope again

Tapi aku harap kemenangan Obama boleh menjadikan tukaran wang USD ke RM naik 1 vs 10 dengan tidak menjejaskan ekonomi Negara..hahaha...jadi bolehlahh aku gaji awal - keyword bah ucapanku tu...kalo tidak pun dibaca Obama, datanglah ke Tawau Mr. President jumpa Maya TBU" heheh ,adik tiri Obama adalah Maya Soetoro NG, Barack Obama dan Maya pernah tinggal di Jalan Selamatan No 9 RT 007 RW 02, Manggarai Selatan, Tebet, Jakarta Selatan pada awal tahun 1970 selalu diolok dengan'monyet hitam', oleh anak-anak pribumi,tapi Obama membalas dengan tersenyum, kerana Obama tidak faham bahasa Indonesia.Kini salah satu rumah bekas tempat tinggal orang nombor satu Amerika itu kabarnya ditawar 5 kali ganda dari harga asal.

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Cara Hack Chip Poker Terbaru

RUMAH BUDAYA SULAWESI TENGGARA

Sejarah Negeri Wuna